Lördag 29 Oktober

Sov rätt länge, gick upp vid nio.
Åkte till verkstaden, hämtade pärlan.
Körde till bilprovningen med mamma som sällskap.
Det rök lite från motorutrymmet, men det var nog bara
från kylan tänkte jag, och de sa heller inget om det på bilprovningen.
Tror faktiskt inte ens att de la märke till det..

Anyway, bilen gick igenom besiktningen, men de ville ha ett intyg på dragkroken.
Åkte från bilprovningen, och halvvägs till verkstan så plötsligt yrde det vit rök
längs med sidorna på bilen. Rave-party liksom.
Temp-mätaren visade ingenting så vi körde vidare.
Åkte till Rydbergs, DÅ låg temp-mätaren på rött däremot.
Hehe, blev till att stänga av och ringa Christoffer som kom förbi.
Öppnade motorhuven, ja, då hade kylaren gått sönder, precis vid fästet mellan kylaren
och slangen, så det var glykol i hela motorutrymmet.
Han lagade det tillfälligt och bilen fick stå där tills den kallnat.

Under tiden fick vi skjuts till verkstaden och tog mammas bil hem.
Därefter åkte jag och Alice till Coop för att äta med Farfar, Billy och Karina.
Tankade också helt själv för första gången idag, riktigt stolt.
Körde sedan därifrån hem, och ställde mammas bil och lämnade av Alice.
Åkte med Karina och Billy till platsen där min bil stod och körde den till verkstan,
och den höll utan att tempmätaren rörde sig nämnvärt.

Var i verkstan nån timme, sedan sa jag hejdå till Karina och mamma hämtade mig
för att åka till stallet där jag fotograferade och filmade Alice innan vi åkte och hämtade
Sandra i stationen. Hem, duscha, fixa sig och sedan ta bussen till centrum där vi mötte
upp Donna och Joelina, käkade på Zorbas och hade riktigt trevligt!

Gick vidare ut till KM och drack gott. Hade kul i någon timme, sedan gick vi vidare till Bistro,
där var vi i kanske en kvart, sedan lämnade vi Donna där och gick vidare till Krögers.
Satt där i några timmar till, och fick i mig ännu mer alkoholhaltiga drycker.
Klockan två stängde det, vi sa hejdå till Jollan och så gick jag och Sandra mot Fredriksskans för
att bli hämtade av taxi. Passade på att kissa på stagg på förbivägen eftersom jag inte kunde vara
med på intåget med kagg på staggs köning, hehe.
Taxi hem, bra musik i taxin, komma hem, må dåligt, gå och lägga sig.
Tja, det var dagen i korthet. Typ.
Hejdå ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0