Det där med kärleken...

Jag vet inte riktigt ens varför jag skriver det här, men jag antar att det bara är som så
att jag måste lätta på hjärtat lite och bara skriva av mig angående mina inre känslor.
Det som det är minst av just nu är kärlek. Och jag sitter ofta och drömmer om hur det
skulle kunna vara.

Främst sitter jag och drömmer om saker man skulle kunna göra tillsammans.
Jag är en mysig individ och föredrar mysiga hemmakvällar mer än att dra ut på stan.
Så enkelt är det. Visst kan det vara kul att dra ut ibland också, men hemma är bäst.

Jag drömmer om att kunna vakna utav att den man tycker om mest av allt ligger och
tittar på en när man sover, jag drömmer om en pojk som har nära till skratt, är charmig,
glad och social. En som jag kan skratta och gråta med. En som tycker om mig precis så
som jag är. Han som tycker att jag är snygg när jag springer runt hemma i en av hans
stora tröjor och har håret åt alla håll och kanter. Han som skrattar åt mig när jag slår mig
så att jag svär en lång ramsa med fina ord (som jag inte bör yttra här), men snabbt frågar
om jag är okej bara för att visa att han faktiskt bryr sig.

En person som också tycker det där halvlantliga livet är mysigt, som inte skulle tycka att
jag var galen om jag plötsligt ville köpa ett par får och några höns bara för att de är mysiga.
En som skulle tycka det var mysigt att gå och dona hemma, kanske ligga i garaget och meka
med sin bil eller göra något annat som han tycker om.

Jag skulle så gärna vilja göra alla sånadär mysiga saker som så sällan inträffar.
Mysa ner oss i soffan framför tv:n och titta på någon film.
Ge sig ut en sväng med roddbåten i solnedgången och njuta av stilltjen.
Ta en lång promenad på någon liten väg och bara njuta av omgivningen.
Någon som skulle bjuda upp till en buggrunda när jag sitter och säger att jag är danssugen.

Nu låter det säkert som jag letar efter en tvillingsjäl, men det vet jag själv att det är
svårt att få tag på. Jag är så himla nöjd bara jag har en som kallar mig för sin.
En som gillar mig för den jag är och för vad jag gör.
En som säger att han tycker om mig och faktiskt menar det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0