Tisdag..

Alltså jag får fan damp!
Idag var jag allmänt slemmig i halsen,
har hostar konstant hela dagen, snyter mig och
går från att ena stunden frysa, till att i andra stunden
svettas som en gris. Men ändå har jag ingen feber,
däremot var jag nästan kall när jag tog tempen.

Fick sjukanmäla mig från skolan idag. Fan!
Satt bara hemma vid datorn och lökade och var äcklig.
Framåt kvällen kom mamma hem med vitlök, gräddfil
och creme fraiche, vilket betyder VITLÖKSDIPP!
tryckte i mig massor, men tyckte inte att det var starkt nog,
så hoppas att det hjälpt så pass att jag kan komma iväg till
skolan imorgon, annars blir jag emo.

Och vet ni vad? Innan jag bestämde mig för att det var dags
för refrängen så slog det lock i mitt högra öra, helvete!
Vill verkligen inte ha öroninflammation på köpet, jag vägrar!
I ren protest tog jag två alvedon och tryckte in en vitlöksklyfta
i örat, och kan ni gissa? Det har redan släppt!
Vitlök in my <3, på allvar.
Tänker dock sova med den i bara för säkerhets skull.
Nu är klockan mycket.
Pussåkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0