Söndag 12 Juni i Kristianstad

Även idag fick jag gå upp tidigt och köra från Torpa till Ljungby där vi ställde bilen
och samåkte med Elin som skulle dressyrtävla i Kristianstad med Qaramell.
Sov någon timme i bilen, väl framme parkerade vi bredvid några lastbilar och det dröjde
inte länge för mig att se att det stod Tullstorp på den bortre, shit, vi stod nästan bredvid
Jan Brink och hans fina hästar! Dog lite inombords av lycka.

Fick även ett gäng bra bilder när han först red ett nytt sto i en MSV klass och sedan även
Hohenstaufen II framåt eftermiddagen, love! Fick bilder på både framridning och banan.
Sedan lyckades jag även att få någon bild när Hohenstaufen stod vid lastbilen och blev
omskött innan hemfärden. Kul!

Elin startade MSV och LA:3 varav i MSV hamnade hon precis utanför placering av 6 placerade.
I LA:3 så kom hon på fjärde plats efter att ha legat tvåa ända tills de tre sista ryttarna startade.
Efter denna trevliga och varma dag så åkte vi sakta hemåt, men passade på att hälsa på Ellen
och hennes fölunge, riktigt söt var den, och Ellen har vuxit enormt mycket sedan sist jag såg henne.
I och för sig så var det ju något år sedan, men man kan inte missa att Elsa är hennes mamma.
Riktigt rolig också att Elsa är 8 år och redan blivit mormor, kalaskul!

Kom till Ljungby efter några timmar, fick köra Karinas tomma hästsläp från Ljungby till Torpa
och mötte backen från helvetet där jag var tvungen att stanna för en passerande i en Rondell,
och sedan stod jag där och fick kärringstopp efter kärringstopp. Jävla helvete, ni anar inte hur
arg jag var till slut. Tur att Karina var med och kunde lugna ner mig. Fyfan.

Hemma i Torpa till slut, Jenny kom och hämtade hem Jambis och Tekla och det blev lite liv i hagen.
Elwira och Extrem sprang runt ganska bra när transporten lämnade området, men det var inte så
långvarigt, ändå fick jag några roliga bilder.

Sedan blev klockan halv sex och jag fick köra ner till Älmhult vilket gick kanon än en gång.
Däremot fick vi otur när vi var framme en halvtimme i förväg och fick upptäcka att biljettautomaten
var sönder. Kuuul. Inga kontanter och ingen automat så man kunde boka biljetter.

Karina fick ringa Elins mamma som försökte boka via internet åt mig, men det gick inte så bra.
Till slut fick jag i sista stund, en minut innan tåget skulle gå, skriva ner beställningskoden och hoppa på. Turligt nog behövde jag inte visa biljett förrän i Växjö efter att de bytt personal i Alvesta och de visste om problemet och godkände koden i mobilen, så resten av vägen hem kunde jag andas.

Jag svär till Gud, då klockan slog 19:00 och tåget skulle gå 19:04 och ingenting klaffade,
jag hade puls som jag vet inte vad, Karina kände på den och skrattade åt mig.
Jag trodde jag skulle dö.

Sedan kom jag fram vid 21:00 och körde från station och hem innan jag sedan kom hem och lade mig, utslagen men ändå nöjd över en trevlig och händelserik helg. Nu följer en bildbomb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0