Sammanfattning från helgen hos Karina

Torsdag: Åkte tåget till Älmhult, var framme 17:00.
Körde från Älmhult till Åsenhöga, och.. sedan hände inget mer.
Åt pizza, mös framför tv:n och gick och lade oss.

Fredag: Var uppe i ottan och åkte med Karinas systerdotter Jessica till Ullared.
Shoppade där mellan klockan 8-13:30, de stängde klockan 14 och jag blev 1300kr fattigare.
Kom hem vid tre-tiden och då var vi trötta. Fikade medan vi satte igång och klädde våran
fina midsommarstång, den blev väldigt fin. Jordgubbstårta gjorde vi också, den blev kalasgod.
Efter det så däckade vi i soffan framför någon film som var helkass, så vi gick och lade oss istället.

Lördag: Idag var vi effektiva! Uppe runt tio, men efter det så hjälptes vi åt att skura nästan
hela stallet och sedan mockade vi ur bädden från fölboxen. Sedan målade vi lite med hammarlack
också för att få järnet fint igen, det hade börjat rosta, men nu är det silvrigt och fint, även om
mitt hår fick lida lite för det. Oh well, efter det så gjorde vi god mat och kollade på "Vi hade
i alla fall tur med vädret" på tv innan vi kvällsfodrade och sedan lade oss. Slocknade innan tolv.

Söndag: Gick upp vid tio typ, sist upp. Åt frukost, packade och sedan körde jag till Ljungby.
Det gick bra och väl framme i Ljungby bytte vi till en lätt lastbil som vi körde med ner till Kalmar.
Väl hemma i Kalmar så bar vi ut de största, tyngsta möblerna som Karina skulle ha med sig hem.
Sedan fick vi köra en sväng till verkstaden också för att hämta säckkärror, men det gick bra.
Det var jag som körde, och jag körde lite som en biltjuv, men jag skyller på att bromsarna inte
tog så bra som jag ville att de skulle göra. Sedan efter att ha burit möbler, fikat och gjort allt
sådant så körde vi i gemensam trupp till Norrliden och så åt vi pizza tillsammans innan Karina
styrde sin kosa hemåt, hela släpet fullt med stora ekmöbler. Trevligt.
Efter hennes hemfärd hamnade jag vid datorn och har sedan dess rippat Eddie skivor till datorn.
Nu får ni en bildbomb från helgen som varit.


Inköpen från Ullared
Midsommar pyntandet

Jordgubbstårtan som fick frysta blåbär på toppen
Gårdsplanen samt den hammarlackade och skurade fölboxen.
Glada miner i den lilla lastbilen på väg mot Kalmar

Kommentarer
Postat av: Evelina

rösta på mina klänningar på nelly.com jag röstar självklart på din klänning/klänningar. Länksidan är:



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=CgKTZxvZeReWEoupEzH4Camwfy5QgHeinmzCZia4y3N3g9ikxnb1#Gallery

2011-06-27 @ 21:29:13
Postat av: Anonym

Hejsan!

ska vi hjälpa varandra?

Du röstar på mitt bidrag på facebook, och jag röstar på din klänning?:)



Ja har 2 datorer + 1 mobil = 15p per klänning :)



Gå in på http://jagtester.blogg.se och läs



Hoppas vi kan hjälpa varandra! :)

2011-06-27 @ 21:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0