Onsdag 15 Juni & Risktvåan!

Jag var inte i skolan alls idag. Chill.
Däremot tog jag först en tidig körlektion mellan 07:30-08:25,
sen var det uppehåll till tio så jag hann gå till Maxi och köpa frukost,
bli bästa vän med fem kråkor och sedan vandra förbi studenter som skrek
att de var homosexuella, eller att någon var homosexuell. Homosexuell var det man hörde.

Sedan klockan tio var det dags för risktvåan, alltså omkörningar, halka och lite skade-snack.
För det första med omkörningarna så tyckte min körskolelärare (som jag inte haft förut) att
jag körde för fort och bromsade mig vid några tillfällen, men bara lite.
Gick bra i alla fall, sedan efter att ha kört från Kalmar till Påryd utan problem så bytte vi förare
i vissefjärda och sedan på väg hem igen. 

Efter det var det ett lunch-break då jag käkade på Subway med Erica, det var najs.
Klockan tolv.. eller ett kanske det var, så var det tillbaka till körskolan för att bli transporterade
till flygplatsområdet där vi fick köra halka, vilket var sååå kul! Klart fick man ju inte leka så mycket
som folk tror, men det var riktigt roligt att få sladda lite och göra manövrar med halt väglag.
Synd dock att bilen var framhjulsdriven då min egen är bakhjuls, äh, får åka och träna sladd
med bilen till vintern sedan, alla nöjda och glada!

Det roligaste av allt var att jag var ensam tjej hela tiden, och när vi skulle göra panikbromsningar
för att familjen älg kom utspringades så skulle vi först köra bort till slutet av raksträckan,
accelerera till 80 och sedan tvärbromsa. Killarna jag körde tillsammans med de hade båda händerna
på ratten, varvade högt, petade i växel, och tillbaka med båda händerna på ratten. Tog evigheter.
Jag höll en hand på ratten och en på växelspaken, växlade så fort jag kunde och satte inte båda
händerna på ratten förrän jag var uppe i 80. Hehe, med andra ord körde dem som kärringar, eller så
körde jag som en biltjuv..? 

Hihi, vid ett tillfälle när vi skulle vända tillbaka så låg jag på trean, men skulle upp till 80, så precis när
jag rätat upp så petade jag ner till tvåan och gasade, däcken skrek och jag skrattade. Härligt!

Sedan var det säkerhetssnacket när man fick prova att krocka i 7km/h och sedan snack om alkohol
varvat med videos och att sedan själva få prova på simulerad fylla med hjälp av glasögon som
representerade 1 och 2 promille, jag skrattade hysteriskt hela tiden, kunde inte gå rakt ju!
Missade dessutom dörrhandtaget vi skulle ta i innan vi vände, kände över hela dörren och flabbade.

Lärorikt och roligt, och förhoppningsvis blev jag godkänd, för jag hörde inget annat.


(Google bild, vi körde riktigt heftiga v70 av nyare modell)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0