Fredag 10 Juni

Dagen började med att jag tappade min mobil i golvet så den gick sönder.
Ja, det är sant. Efter fyra år som trogen kamrat så bestämde den sig för att
det var dags för den, och gjorde därför som så att skärmen slutade fungera.
Fruktansvärt drygt med tanke på att jag fortfarande kunde göra allt på den,
bara det att jag inte såg något. Fan.
Speciellt irriterande var ju också att jag fick sms som jag inte kunde läsa.
KUL! eller inte. Det kunde ju varit viktiga meddelanden liksom.

Tjaaa, efter skolan fick jag då sticka till NetonNet och köpa en ny telefon eftersom
jag skulle åka till Karina efter skolan och då är det ju bra att kunna få tag på henne.
Otroligt nog var hennes nummer sparat på minneskortet, vilket nästan inga andra var.
Inte ens mammas nummer var sparat liksom, då är det illa.

Kirrade en ny telefon, en Nokia X3-02 med både touch och tangenter.
Nej, jag skulle inte få för mig att ge upp mina älskade Nokia telefoner, har man bara
haft det märket är det svårt att byta. Tro mig, det är som att försöka byta från vanlig, äkta,
Coca-Cola, till Coop X-tra cola och låtsas att man inte tycker det är någon skillnad.

Anyway, eftersom hela dagen var åt helvete redan från början (död telefon och lite andra faktorer)
så fick jag faktiskt lite flyt när jag kom till centralen med bussen och direkt gick in på tågstation för
att kolla när nästa tåg gick. Klockan var 14:45 när jag såg att nästa tåg gick 15:00, efter det gick det
ett klockan 17:00. Med paniken i huvudet ställde jag mig bakom en stor, slö gubbe som beställde sin
biljett i slow motion ungefär. Kom fram till automaten 14:50 och 14:55 sprang jag med biljetterna i näven mot tåget och bara hoppades på att jag skulle hinna med, vilket jag faktiskt gjorde.

Gjorde inget vettig under de två timmarna på tåget, däremot när jag var framme i Älmhult så fick jag
köra därifrån till Torpa, och det gick bra som vanligt. Känner att körkortet inte är så långt bort nu.
Resten av kvällen spenderades åt god mat, trevligt umgänge (Karina och djuren) och mys i soffan
framför Tv:n med godis, läsk och stämningsfulla värmeljus.


Den gamle trogna (Rest in Peace) vs. Den nya och förhoppningsvis lika trogna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0