En ledig torsdag med sol, plugg och smycken

När jag vaknade i morse såg jag ut såhär:

Sliten tjej, ändå hade jag sovit mer än tio timmar.
Satt vid datorn en stund, sedan tog jag Svenska-boken med mig ut i solen.
Låg där i ungefär en timma och undvek att bli kräft-röd.

Såg lite piggare och nöjdare ut, efter det blev det grillat och allt var bara bra.
Sedan fick jag något slags ryck och blev lite sugen på att göra några smycken.
Sprang runt och plockade fram allt möjligt gammalt som inte användes för att
kunna göra nya coola kombinationer i smyckesväg.
Tappade dock inspirationen efter en stund, men jag hann göra två olika smycken.
Däremot så tog jag isär "dubbelörhänget" eftersom jag inte gillade det, och det enda
jag gjort med det var att sätta en örhänges krok på ett armband.

Det andra projektet, alltså ett par örhängen, blev mycket bättre!
Material: ett gammalt par örhängen, säkerhetsnålar, pärlor.
Resultat:

Med dessa ord säger jag godnatt. Jag är trött, och klockan har passerat tolv.
Shit, jag börjar bli duktig på att vända dygnet rätt, bäst att inte bryta den vanan.
Pussåkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0