♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Ja, vad är kärlek?
För mig betyder kärlek allting.

Jag älskar kärleken, ja, man kan vara kär i kärleken.
Kärlek för mig är ett stort kapitel.
Jag vill väldigt gärna hitta 'den rätte' och jag ska erkänna att
jag sitter ofta och fantiserar om hur det kanske skulle vara om
den personen och jag vore ett par, eller kanske den personen, eller den.

Stor fantasi har jag, och jag använder den ofta till sånt som har med kärlek att göra.
Jag vill inget hellre än att känna att jag tillhör någon, att någon vill vara med just mig.
Jag är rädd för att våga säga till folk vad jag tycker om dem och blir istället sådär poetisk
som jag kan bli, och skriver kryptiska texter som jag liksom hoppas på att de kanske ser,
och kanske, kanske, tar de åt sig och så blir det sådär som på film. Puss och kärlek.

Nu kom jag av spåret lite tror jag, men jag har såå svårt för att säga vad som är kärlek.
Jag vet inte om jag tror på kärlek vid första ögonkastet, det vet man ju inte förrän det inträffar?
Än så länge kan jag ärligt säga att jag varit totalt nerkärad i ungefär 4 personer.
Ja, fyra personer under mina 18 år, kanske fem, men inte fler än sex stycken max.

Samtidigt har jag suttit i mina luftslott och fantiserat om barn och det perfekta livet.
Jag måste sluta göra sånt och bli mer spontan, för det blir aldrig så ändå, och jag blir besviken då.

Kärlek för mig är att finna den där personen som bara känns helt rätt.
Den som hänger med i mina spontana svängar och tröstar mig när jag är nere.
Den där som skickar söta meddelanden helt spontant utan att jag tar initiativ till det.
Den som håller handen, är nära och visar att det bara finns jag.
Den där som säger att jag är den finaste, även om jag precis vaknat och springer
runt i hemmet med smutsigt hår och luktar svett och bara är allmänt ofräsch och dan.

Kärlek för mig är att hitta den där som gillar mig precis som jag är.
Den som tycker om mig för mina egenheter, som bara jag gör.
Kärlek för mig är närhet, omtanke, mysiga stunder, uppskattning och äventyr.
När han dyker upp, han som är helt rätt, då kommer han få mitt hjärta.
Jag lovar, jag kommer falla till golvet som om jag fått ett slag i huvudet.
Jag kommer vara så fruktansvärt jobbig med allt mitt gullegullande och söt-snack.
Folk runt omkring mig kommer att spy tillslut.
Men det bryr jag mig inte om, för då har jag ändå en som inte gör det.
Han den där stora kärleken.

(Nu menar jag ju inte att jag inte gör det när jag blir kär i personer nu också,
för det gör jag. Den stora kärleken kommer man nog inte märka är den stora kärleken
förrän man varit ihop ett tag, några månader, och känner att det är rätt helt och hållet.)

Nu blev det kanske lite tvetydigt, men det får ni leva med.
Bambi-blomma-puss på er! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0