♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Okej, då börjar vi det här.
Jag heter Louise Lilian Maria Jonasson och är född 20 Mars 1993.
Född och uppvuxen i Kalmar med släkt bosatt i trakterna.

Jag går snart sista året på Medieprogrammet på Lars Kaggskolan,
vilket jag trivs kalasbra med. Inriktningen är fotografisk bild.
Ni som har föjlt min blogg ett tag vet att jag älskar att fotografera.

På min fritid håller jag på med ridning, scouter och lite smått även
med bilar, vilket var och är ett intresse jag delade med min pappa,
som väldigt hastigt gick bort i Januari och detta ändrade hela mitt liv.

Jag är väldigt snäll, humoristisk, lätt att ha att göra med och ställer
upp för mina vänner. Jag är osjälvisk och har alltid nära till skratt.
Jag har mycket fantasi och sitter ofta i mina drömmar långt borta.
Med nya människor kan jag vara rätt blyg, men jag öppnar mig ofta
rätt fort. Det brukar vara så att folk vet mer om mig än jag vet om dem.

Estetik är min starka sida, och när jag gick i grundskolan så gick jag ut nian
med höga betyg i alla skapande ämnen.
Jag har förvånansvärt lätt för Engelska vilket är lite lustigt, man kanske ska
skylla på att jag var i USA när jag var ett år? (jag har inga som helst minnen därifrån)

Jag är väldigt ofta kluven, vilket stämmer överens med mitt horoskop.
Det kanske jag ska nämna också, jag är lite utav en horoskopsnörd.
Jag är väldigt spontan och kan få plötsliga infall och bara vilja göra saker,
vilket kan resultera i allt från nattliga promenader till kortare resor till exempelvis
Ljungbyholm eller till sommarstugan. Oftast kommer dessa infall på kvällar av okänd anledning.

Mina föräldrar är som mina bästa vänner, och eftersom pappa nu inte finns längre
är jag inte hel längre, jag var och är pappas flicka och har alltid varit det.
Jag älskar mamma precis lika mycket, men jag var ändå pappas flicka.
Mamma och Pappa skilde sig när jag var sju år gammal, så jag har alltid bott på två håll
så länge som jag kunnat minnas och har inga problem med detta.

Jag älskar: Kärlek, Gamla amerikanska bilar, 50-tals musik, Sommarstugan, Naturen, Min familj,
Mina vänner, Choklad, Coca-Cola, Hem och inredning, Det övernaturliga, Mysiga sommarkvällar,
Gammal rockmusik och Komedier, jag har dålig humor och skrattar åt väldigt udda saker.

Favoritfilmer är: Fast and Furious filmerna, Pirates of the Caribbean filmerna,
Yrrol - En kolossalt genomtänkt film, Åsa-Nisse Wälkom to Knohult
och Kommisarie Späck för att nämna några.

Det var väl det som jag kom på att skriva just nu.
Jag bjuder på lite bilder från olika skeden i mitt liv, enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0