Torsdagen

Torsdagen gick utan problem, kom i tid till skolan och allt!
Har inte lyckats vända tillbaka dygnet helt ännu, men det
ska vi se till att ändra på snart!

Skola - foto, multimedia, ljud, sedan hem och bara chilla.
Pappa var iväg på scouterna, så jag och Alice var hundvakt
åt Tudor, som jag givetvis fick gå ut själv med.

Går den normala sträckan, och när jag ska gå ut på raksträckan
så ser jag att jag kommer möta en annan snubbe med två hundar.
Jag vill helst inte möta andra hundar när jag går själv med Tudor
för jag är väl medveten om hur stark han är, och hur lite respekt
han har för mig. Är det dessutom halt blir allt svårare.

Så jag vände och gick tillbaka samma väg som jag kom.
Jobbigt nog skulle den snubben åt samma håll som mig,
och han gick snabbare än mig så han kom snart ikapp mig.

Jag hade kommit till precis utanför mitt hus, satte Tudor och
väntade på att de andra skulle passera.
Tudor typ stirrar på dem (de gick mitt i vägen, jag var på trottoaren),
och preciiis när de passerat så börjar Tudor morra och kastar sig efter dem.
Jag hade honom kopplad och fick använda hela min kraft för att dra tillbaka
honom, jag drog omkull honom och skällde på honom.

Sen när husse kom hem var han vääldigt skamsen.
Jaja, ingen blev skadad i vilket fall som helst.
(Bara jag psykiskt)

Kvällen spenderades sedan med att se Fun with Dick and Jane.
Somnade runt halv tolv. Tvärdäck.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0