Torsdag, en snöig dag.

Idag började dagen vid tio av mitt alarm.
Jag ringde pappa vid halv elva och frågade om han kunde
hämta mig och Cilla hos Erica, vilket han kunde. Han hade
varit och hämtat ved tillsammans med farmor och farfar.
Vi han precis trycka i oss varsin macka och ett glas mjölk
innan pappa kom och vi fick springa ut.
Körde hem Cilla, sedan hem och bära in veden.

Sedan skulle vi ner till Aspö och hämta snöskotern.
Det gick inte så bra om man säger så.
Vi kom ner ca 100 meter på vägen, sedan kom bilen av
vägen med ett hjulpar på fel sida av snövallen,
och då bara kanade den av vägen.

Jag fick gå bort (nästan en km) i den djupa snön
och försöka starta snöskotern (vilket var ett elände)
När jag väl fick igång den så lät den illa och det kom svart
rök från den. Jag ringde pappa men han sa att jag skulle köra ändå.
Så det gjorde jag, med Tudor springades som en dåre efter mig.
Jag kom tillbaka, de hade lyckats få loss Subban och kört framåt 20 m
där den sedan fastnat igen.

Pappa ringde Arne som kom ner med sin traktor och drog loss oss.
Vi körde ner förbi jobbet och där hoppade jag och voffe av medan
pappa körde hem farmor och farfar.
När pappa kom tillbaka så åt vi och sedan började vi jobba med bilen.
Lackerade stötfångare och dörrlister samt tonade rutor.
Det flöt på bra, och nästa gång kan nog det exteriöra vara klart.

När klockan var runt nio halv tio så körde pappa hem mig till mamma,
och sedan dess har jag suttit vid datorn och gjort allt och inget ^^

Nu är klockan fem minuter i fem.. och jag ska nog sova nu.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0