Fredag 28 Januari

Idag försov jag mig till första lektionen.
Eller ja, mitt alarm ringde för tidigt, så det hann jag stänga av.
Och så fastnade mamma i telefon med mormor, så hon glömde väcka mig.
Kanon! Eller inte, jag missade mitt ljudprov.
Jag får ta igen det en annan dag.. Balle!

Somnade om, och sov till tolv typ, insåg att jag försovit mig till nästa lektion
också! @$]€{]@)/"¤/&/#!! Så, det blev alltså ingen skola idag.
Sedan på eftermiddagen fick jag faktiskt lov av mamma att åka in till stan
och köpa en jacka som jag fick pengar till igår. Gillas!
Och ännu bättre blev det när jag kom till BikBok där jackan fanns och jag
gick till kassan och skulle betala. Jag var helt säker på att den skulle kosta
400 kr, (det var halva priset på 800 kr) och så säger hon i kassan "200 kr"!
Då hade de satt halva priset på halva priset *lycklig*

Nöjd gick jag till bussen och åkte till Skälbyallén för att sedan gå till det stora
vita huset som studentfrämjandet håller till i. Där mötte jag upp med mina omtyckta
estetvänner, jag skulle nämligen prova på att lajva idag!

Jag fick lära mig alla regler och viktiga karaktärer i stora drag av FiiA, sedan blev
jag utnämnd Ghoul (stavning?) till Folke Oknebäck, jag skulle alltså vara hans
blodsslav och göra som han sa till mig.
Lajvet började vid sju och höll på till tio, och jag fick uppleva mycket roligt!
Verkligen något som jag skulle kunna tänka mig att prova på fler gånger innan jag
bestämmer om jag vill göra det på allvar eller inte. Väldigt intressant.
Och herregud vad nervös jag var för att göra fel hela tiden!

När lajvet var slut så åkte jag, Oscar, FiiA, Hattis, Ritsu och Mikaela bussen in till
stan, köpte gyrostallrikar och gick hem till Mikaela och hade spelkväll.
Kollade på Vampires Suck också, typ fjärde gången jag ser den, alltid lika rolig!
Sen vid tre gick alla och la sig förutom jag och Oscar som satt och spelade
Guitar Hero ända till klockan fem på morgonen då världens bästa mamma kom
och hämtade mig. (Jag sa att hon var världsbäst va?) ♥♥♥

Hem, däcka direkt.
Ni får en bild på hur jag såg ut under kvällen.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0