Teaterapor och Lajvsmink-lördag.

Mjaa, dagen började med att jag försov mig, så jag missade
nästan teatern. ±‰ßφ&¥≠æ#! Och inte fick jag tag i mamma heller.
Jag var så arg, riktigt skitförbannad. Ingen hemma, bussen skulle ta
en halvtimme, så då skulle jag missat halva pjäsen typ.
Men som tur var fick jag tag på mamma i sista stund och gapade som
en papegoja på crack typ. Mamma kom och hämtade mig och släppte
av mig så att jag kom till teatern, men precis när de börjat, vilket
betöd att jag var tvungen att gå i hörnet av scenen för att inte störa
pjäsen, vilket kändes weird, men det gick.

Pjäsen som hette "Herrgården" som Peter hade skrivit och regisserat var
riktigt bra, skräcktema, awesome.
Efter den pjäsen så såg vi ytterligare en pjäs som hette "Love", den var riktigt
hjärtskärande. En riktigt tragisk kärlekshistoria.

Efter pjäserna så hjälpte jag och Erica till med att städa och när allt var klart
gick vi i samlad trupp till Thai Silk där vi åt buffé.
Jag som inte ätit asiatisk mat på typ 10 år var lite skeptisk, men det funkade,
och det var inte så illa som jag hade föreställt mig det.

Vi satt på Thai Silk i tre timmar innan vi gick därifrån och strosade lite på gatorna
innan vi skildes åt och Erica och jag gick för att sola i några minuter.
Det var riktigt mysigt. Länge sedan jag gjorde det nu. Men det behövs!
Jag vill inte vara blek längre! Nu ska jag ta tag i det där med solandet så att
man har en grundbränna innan sommaren kommer på allvar.
Jag har verkligen ingen lust att bli röd som en tomat i år igen.

Efter vårat solande så gick vi till donken där vi köpte glass som vi åt.
Mötte Ericas syster också, hon åt riktig mat och pratade lite innan hon var
tvungen att gå för att hinna med bussen.
Vid halv nio så skildes även jag och Erica åt, hon skulle hem till sig och jag
skulle hem till mig, så hon hoppade på bussen och mamma kom och hämtade mig.
Vi hämtade Danne och Ola på vägen hem också, och sedan vi kom hem
har jag suttit gömd på rummet typ.

Fick ett litet infall och sminkade mig som min lajvkaraktär kanske skulle kunna göra.
Satt och diskuterade det med Oscar, men vi kom fram till att hon kanske ändå skulle
vara lite mer diskret, så det blir lite finputs överallt.

Nu är klockan mycket, jag ska sova.
Pussåkram!



P.s. Tårt DM igår gick bra, vi vann inte, men det var roligt. Herman, Linn, Vickan, John och jag
spenderade sedan kvällen på Mc.Donalds, kom hem runt ett och däckade tvärt.
Tröjan jag har på bilden är en av dem jag köpte i torsdags när jag var på Hansa City med Cilla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0