Söndag med sovmorgon och stallet.

Dagen började.. sent? Tog sovmorgon till ganska länge.
Åt frukost (som var de andras lunch idag igen)
Åkte sedan med mamma och Alice till stallet.
Vi gjorde i ordning Gangstern och Toy och körde till
Ulfsborg för att motionera dem lite.
Alice började med Gangstern medan jag tog Toy,
men efter en halvtimme på Toy som var ungefär
lika avslappnad som en bräda i nacke/hals så gav
jag upp. Hade enorm muskelvärk för att bara försöka
få tag på honom, och ändå hade jag sporrar för att hjälpa,
men den idén kunde jag lika gärna ge upp.

Vi bytte så att jag fick Gangstern.
Jag hade sådan muskelvärk så jag fick stå och hämta
mig lite innan jag kunde hiva mig upp på honom, och
han är ändå inte så stor, typ 160, 163 max!
Då är jag ju van vid MC som är 168 i manken.

Gangstern var lite ofokuserad, tittade gärna på sig själv
i ridhusspeglarna som "oh, vad är det där för snygging?"
Men emellanåt så funkade det ganska bra.
Han är ju inte så jättegammal, typ 6 år tror jag.
Och han är väldigt snäll att rida för att vara så ung.
Blir han rädd så är det inga panikrusningar, utan han långsamt
glider åt sidan, eller så stannar han bara och stirrar intresserat.
Han är gullig, en riktig nallebjörn, han vill bara inte erkänna det,
det är därför som han är ett sådant monster i boxen ;)

Nog snackat, lite mer bilder.

bilder på när Alice rider hästarna kommer du hitta på http://binnastoy.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0