Lördag & provridning!

Nuu blev ni nyfikna av rubriken va? ;)
Jo, idag så vaknade jag vid tio av att Karina
väckte mig. Sedan åt vi frukost och jag hjälpte
farfar att bli medlem på facebook. Han förstod
inte så mycket, men jag får visa honom fler gånger.

Var hos farfar ända till klockan tre, sen kom en av
farmors väninnor och då åkte vi hem till mamma
för att jag skulle kunna byta om till ridkläder.

Sedan bar det av till Björnö slott där Ann-Sofie
har sina två hästar Acaddia och Cinzano.
Det var Acaddia jag ev ska bli medryttare på,
och så ska jag hjälpa till med Cinzano när det behövs.
Ann-Sofie har ju redan hjälp av Malin, men de behövde
en till som kunde hoppa in när ingen av dem kunde.
(eller när någon av dem kan och vill ha hjälp ändå)

Hon var riktigt trevlig emellanåt, vi måste såklart lära
känna varandra innan man kan yttra sig vidare nogrannt.
Hon var lite springig och spänd ibland, men mot slutet gick
det bra, behövde inte ha dragkamp med henne i galoppen.

Åkte hem med Karina, hon följde med in och sa hejdå
till allihopa innan hon åkte hemåt.
Här hemma hade vi lördagspartaj som det brukar vara,
och det var riktigt trevligt.
Majja kom med Alice och skulle sova över och det var
bara helt enkelt en trevlig lördagskväll med många skratt.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0