♥ Dag 26 – Mina rädslor.

Jag är rädd för mycket, både små och stora saker.
Fysiska och psykiska. (mest psykiska)

Jag är rädd för småkryp (värst är spindlar)
Jag är rädd för ormar, råttor och andra liknande djur.

Jag är rädd för att tappa fotfästet, gå in i väggen, förlora vänner, säga saker jag ångrar sen.
Jag är rädd för att prova nya saker, rädd för att bryta mina trygga mönster.
Jag är rädd för tiden efter studenten. Är rädd för att inte ha någon trygghet.
Jag är rädd för att förlora familjemedlemmar i dödsfall.
Jag är rädd för framtiden, man vet ju ingenting förrän sakerna händer.
Jag är rädd för att inte hitta kärleken, den stora meningen med livet, och att inte uppfylla drömmar.

Jag är rädd för att dö, eller kanske inte egentligen, fast ändå jo, för man vet inte när, hur eller vad
som kommer att hända efteråt. Det skrämmer mig.

Jag är rädd för att göra folk besvikna, att inte hålla mina löften, att misslyckas.
Jag är rädd för alldeles för mycket.


Kommentarer
Postat av: ia

Vilka trygga mönster? Att alla våra närmaste dör? Been there. Done that. Det finns inget att vara rädd för...



Kram,

ia

2011-08-29 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0