♥ Dag 11 – Mina syskon.

Min syster, Alice Ida Karin Jonasson som hon heter är världens bästa syster.
Hon är född 14 April 1995 och är därför två år yngre än mig.
Vi är ganska olika, men vi har samma dåliga humor. Sjukt vad störda vi kan vara ibland.
Men vi har nästan alltid roligt ihop, och det märks speciellt när vi har varit ifrån varandra länge.
Vi blir ofta tillsagda att vi är lika i utseendet, men både hon och jag viftar bort det,
för vi tycker inte att vi är lika varandra mer än i våran kroppsbyggnad, om ens det.
Jag skulle inte byta henne mot någon annan någonsin. Hon är bäst.

Visst, klart man blir osams ibland, men det hör ju till. Syskonkärlek och sånt.
Men i slutändan är det ändå hon som alltid är där, vare sig det är i asgarv eller morrande
åt mig att stänga av datorn och sova. Allt man gör blir lite roligare när hon är med.
Nästan alltid i alla fall. Hon har temperament som räcker för två och är envis och käftig,
men jag älskar henne ändå. För hade inte hon funnits så hade jag bara haft hälften så roligt.

Hon är inbiten hästgalning och har haft någon slags sommarponny eller foderhäst ända sedan 2007.
Numera har hon ponnyn Toy som är hennes egna ponny, fast mamma är ju ägaren enligt papperna.
Hoppning är det hon gillar mest och just nu siktar hon på att starta debutantfälttävlan.
Hoppas innerligt att hon kommer dit hon vill i livet, och jag önskar henne all lycka.
Jag älskar henne, hur jobbig hon än kan vara så är hon alltid min syster, och jag tycker om henne
precis som hon är. Hon är fin och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om hon inte fanns.
Besök hennes blogg här -> 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0