8-9 Augusti 2011

8 Augusti
Sov länge, blev väckt av Erica, mötte henne några timmar senare vid Arenan.
Cyklade till Rusta, tog en cola-paus efter att ha cyklat i den dumma motvinden.
Hade dålig humor, cyklade vidare till verkstaden där vi fixade bakre panelerna till duetten.
Dansade och sjöng med till Spotify, fint.
Cyklade sedan vidare till ICA i Rinkabyholm, köpte gottesaker och drog vidare till Aspö.
Möblerade iordning i Sjöstugan och sedan kom Cilla och hjälpte till med det sista.
Sedan blev det popcorn och läsk framför tv:n och massa snack ända till klockan fyra då
vi gick och la oss och somnade ganska snabbt. Mysigt.

9 Augusti
Vaknade vid elva av att Erica klev ur sängen och sa att hon var tvungen att dra ganska snart.
Så stack hon innan jag knappt hunnit ur sängen, hehe, fint.
Cilla och jag bäddade sängarna och åt frukost bestående av kakor och läsk. Gott!
Sedan när vi var redo för att dra hem mot henne så märkte vi att farfar inte var hemma,
men han hade lämnat en lapp på bordet att han var i stan, så det var bara att lämna en
lapp tillbaka så att han visste att vi hade stuckit.

Precis när vi satt oss på cyklarna så öppnade sig himlen och det började ösregna, så vi var
ju inte lite blöta när vi kom till ICA och köpte chips.
Sedan skulle vi spela tv-spel hela dagen hade vi tänkt, men då laggade ena 360 kontrollen,
så vi bytte till ps3 bara för att upptäcka att tv:n inte ville, för det saknades en sladd till ps3:t,
så då satte vi oss och spelade Mariocart på wii istället, det gick bra det med.
I alla fall tills Bosse kom ner och ryckade, då blev det en promenad istället.

Sedan var jag hungrig, så vi gjorde våfflor. Goda våfflor (!!), herregud, vi är båda lika handikappade
vid spisen så vi var riktigt stolta över att lyckas få till så goda våfflor.
Vi åt upp nästan allihopa framför tv:n där vi tittade på Ice Age 3, mysigt.
Efter det så blev det youtube surfande tätt följt av Simpsons och Family Guy på tv.
Sen kom mamma och hämtade mig och så körde jag från Rinkabyholm till Norrliden där vi
stannade vid Konsum för att handla lite. Sen kom jag hem och gjorde inget mer i stort sett.

Eller jo, jag hittade ett stort kuvert i trappan som var adresserat till mig, öppnade och såg att det
låg två likadana Bilsport tidningar i kuvertet. Det var Bilsport som jag hade kontaktat och frågat om
det fanns möjlighet att få tag på artikeln från 2009 då pappa var med där med Amazonen.
Sedan hade jag också fått några bilder på mejlen av dem. Blev alldeles varm i hjärtat och ska jag
erkänna så brände tårarna bakom ögonlocken när jag såg stoltheten och glädjen i pappas ögon.
Usch vad jag saknar honom, önskar att han kunde komma tillbaka, nu på direkten.

Puss på er, nu får ni några fina bilder från dagens bravader.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0