Körskola, gotländska och ett stängt IKEA..

Ja, dagen började med en skön sovmorgon.
Sedan åkte jag in till skolan och plockade på mig böcker så att
jag kunde plugga till teoriprovet i foto som jag tänkte göra nästa vecka.
Sedan följde Erica med mig till Max där vi drack läsk innan vi skildes åt
och jag gick till körskolan. Där så fick jag köra runt i en modern liten golf
och lära mig eco driving, det var riktigt roligt!
Bara ett enda kärringstopp, och det var i en uppförsbacke när jag släppte
kopplingen lite för tvärt. (tror jag fick kortslutning i huvudet typ)
Bokade in massa lektioner efter att jag suttit bakom ratten i nästan en timme.
Ska göra riskettan redan på måndag, najs!

Ungefär en halvtimme senare så hoppade jag på bussen som gick till Smedby
för att följa med Majja (som redan satt på bussen) till Suppan.
Blåste som satan, men vi hade roligt, och jag fick en del fina bilder.
Av någon anledning började vi prata gotlänska med inslag av skånsk dialekt ibland.
Sjukt kul hade vi som sagt, och jag bjuder på två av mina favoritbilder.

Vid åtta skulle jag möta Johan vid förmedlingscentralen för jag skulle in på IKEA,
hade hört av Erica att de hade öppet till nio, men icke!
För att trösta mig gick jag istället in till CityGross och köpte chokladmuffins.
När jag kom hem så åt jag dem, och skrattade åt mamma som var väldigt trött och
skrattade hysteriskt åt ett facebookspel som gick ut på att kasta en fågel så långt
som möjligt. Hon låg verkligen på bordet och garvade. Där syns det att vi är släkt,
för så otroligt lättroad kan jag också vara emellanåt. (läs: hela tiden)

Nu är klockan sådär dumt mycket igen, fattar inte hur den kan bli det.
Sova? JA TACK.
Pussåkram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0