vitlöksdipp!

Eftersom jag är förkyld så har vi här hemma ett recept på hur man kan få sig frisk igen.
Vitlöksdipp mina damer och herrar!
Och för att vara väldigt pedagogisk ska jag visa i bilder och med text :)

1
1. Du behöver 2dl crème fraiche, en skål, en vitlökspress, vitlök och 3 dl gräddfil.

2
2. Häll över crème fraichen i skålen

3
3. Häll ner gräddfilen i skålen också.

4
4. Då ska det se ut såhär ungefär.

5
5. Rör om så att gräddfilen och crème fraichen blandas.

6
6. Ta en styck vitlök!

7
7. Ta isär vitlöken.

8
8. Skala alla klyftorna. (Ju fler desto bättre)

9
9. Pressa ner vitlöksklyftorna i gräddfil och crème fraiche blandningen.

10
10. Sedan ska det se ut såhär.
Jag hade dock rört ner lite vitlök redan, så det ser lite klent ut.

11
11. Rör runt så att allt blandas ordentligt.
Man ska fortfarande kunna se vitlöksbitar.

12
12. Ställ i kylskåpet en liten stund så det får dra åt sig lite.
(glöm inte lock, annars smakar och luktar allt annat också vitlök sedan)

13
13. Servera med chips eller något annat som du gillar.

Kommentarer
Postat av: Mitt gröna Nintendo DS tycker om chips <3

OM NOM NOM FETT MMM CHIPS! GOTT!!! 8D

2010-09-15 @ 00:31:13
Postat av: majja

JAG FATTAR FORTFARANDE INTE HUR MAN SKA GÖRA!!!! :O:O:O:O:O

FAN ASSO! :'(

2010-09-15 @ 20:37:20
URL: http://majjabergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0