Träningsvärk!

Igår var en jävligt "aktiv" dag.
Första lektionen var idrott. Vi skulle ha intervallträning. (eller som pappa sa, in i vall träning)
Vi skulle jogga till skälby från sporthallen, och det var ju inga problem, det är ju på sin höjd 1,5 km.
Efter det skulle vi jogga en bit till och sedan ha intervallträning. Det var sjukt jobbigt!
Jag hade inte ätit någon frukost, och mina skor passar inte mina fötter, så jag får extrem värk i hålfoten om jag inte rör på mig konstant.
I alla fall, vädret var ju inte heller det bästa. Det var mulet, blåsigt och småregnade.
Sedan efter intervallträningen så skulle vi springa upp och ned för en brant backe fyra gånger.
Efter det fick man ta sig tillbaka till Sporthallen. Jag valde powerwalk. Var helt slut.

Sedan förflöt skoldagen som i ett töcken.

Efter skolan var det ridning, och jag fick ha Metronom C "MC".
Till en början var han ganska springig, men jag fick snabbt kontakt med honom och mot slutet gick det riktigt bra!
Dock tog det ungefär en kvart att komma in i rörelsemönstret på honom. Han är ju en bjässe! (168 cm i mnkh)
Vi övade på skänkelvikningar längs med långsidorna, och mitt i skänkelvikningarna skulle man göra avbrott till skritt, skritta två steg i skänkelvikning och sedan fortsätta skänkelvikningen i trav igen.
Jag kom underfund med att jag måste sluta sitta och tjuvhålla på den högra tygeln, så i skänkelvikningarna var det bara att släppa tygeln nästan helt. Likadant i galoppen. Sluta. Håll. I. Tygeln. (!!!)
Gud, jag måste börja rida mer på långa tyglar. Western, here I come!

Efter ridningen när jag kom hem så var pappa hemma. Han slog vad med mig att jag inte skulle klara att duscha på mindre än tio minuter.
Tji fick han, 6 minuter grejade jag det på! *stolt*

Kvällen som förflöt ägnade vi åt TV:n. Det vankades Äntligen Hemma och House.
Närmare elva tiden så startade vi Gran Turismo och jag ägde pappa där också!
Han valde bil och bana, och körde först - hamnade sist.
Sedan tog jag samma bil, samma bana och körde, och hamnade tvåa!
*segerdans* Lollo slog sin käre far två gånger om på samma dag!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Peter J /Tunak tunak tun :P

House is awesome!

2010-10-20 @ 22:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0