Idrott, Idrott, Idrott!

Hejsan!
Bara en massa gympa idag!
Började dagen med att cykla i extrem motvind tillsammans med Donna till fredrikskans, så jag var ganska trött.
På idrotten hade vi löpning på schemat, så vi började med att öva på startteknik och hur man skulle springa.
Sedan skulle vi springa 400m (ett varv runt fredrikskans) på tid, och Maria nämnde att de som springer triaden springer på runt 60 sekunder. Jag har inte varit ute och sprungit på väldigt länge och jag springer väldigt sällan. Det enda jag motionerar är när jag cyklar till skolan, och när jag rider en gång i veckan.
Jag var väldigt taggad innan det var min tur, jag skulle kunna likna mig med ett fullblod innan start. När det sedan var min tur (och tre andras) så tänkte jag bara på att springa mitt tempo. Maria gav oss starsignal och jag lade mig näst sist. När 250 m var avklarade började tvåan att sacka in, jag höll mitt tempo och gick om. Knappt fem meter senare sackade ettan också ner, så jag drog om där också. Sedan kom upploppsträckan, jag har märkt själv att jag bara blockerar allt annat och ger gärnet. Det spelar ingen roll om jag sprungit fem kilometer eller några hundra meter, jag bara ger allt. Och så bara försvann de andra bakom mig. När jag kom i mål hade jag sprungit på 75 sekunder. Helt sjukt! Och det lustiga var att jag knappt var andfådd och jag svettades inte ens efter loppet. Och jag var en av de snabbaste i klassen! Alltså oh my god!

Resten av skoldagen förflöt som vanligt, om än lite tröttare än vanligt.

Efter skolan följde Erica med mig hem och jag spelade lite Guitar Hero innan jag bytte om till ridkläder och så åkte vi iväg till Udden. Jag fick rida Niclas idag igen, men denna gången gick det bättre än senast.
Han var riktigt duktig! Dock så sträckte jag min vänstra vadmuskel varenda gång jag skulle försöka ge vänstergaloppen, så mycket var man tvungen att ta i! ;)

På kvällen när Erica hade åkt hem så blev det kvällsfika framför TV:n som visade ett nytt avsnitt av House, underbart! Muskelvärken lär kännas imorgon.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0