Fredag 8 Oktober

Dagen började med skola. Ljudlektion mellan 8.10 och 11.00 ungefär. Vi gjorde nästan ingenting under de timmarna. Efter det så följde jag med Erica och Cilla till matsalen när de åt, sen efter det så skjutsade Erica mig på min fina cykel hem, mycket fint. Väl hemma så satt vi och.. ja, vi gjorde inget vettigt i alla fall.

Först så lyssnade vi på basmusik på hög volym i surroundljudet, efter det så kollade vi lite på tv och till sist så satte jag mig och spelade Gran Turismo 4 (bilspel) och så satt jag och gjorde massa licenser och grejer, men jag satt mest och skrek åt de andra förarna och körde av vägen och sånt. Vid femtiden blev Erica hämtad och jag gick ner för att bära ved. Sedan när pappa kom blev det till att panikpacka inför helgen hos Karina. Jag hade såklart helt glömt bort att tända i pannan också vilket jag fick höra en stund. Men vi hann i alla fall äta, alltid något.

När vi sedan kommit så långt som till bilen så var jag riktigt häftig och lyckades med hjälp av pappa att montera en gammal bilstereo samtidigt som pappa körde. Resten av resan förflöt ganska normalt. Jag tänkte citera några sms som jag skickade till Erica under tiden vi åkte.

19:19
"Känns tryggt när pappa kör 130 knyck på en väg som kan liknas med ett lapptäcke (eriksmåla) och helljuset fungerar lika bra som ett halvljus ska göra (då ska vi inte tala om hur mycket man ser med halvljuset)"

19:52 "FAN VAD MYCKET FOLK SOM ÄR FRÅN HOVMANTORP SOM ÄR UTE OCH KÖR! (Hehe, pappa och jag har tråkigt och skickar reg nummer till bilreg för att kolla vad det är för några) och så långt har vi skickat på två, och båda har varit VW från hovmantorp!"

19:59 "HAHA! jag sa till pappa "jag undrar varför folk flyr från hovmantorp?" pappa svarade "jamen, det är väl bingo ikväll eller något!" Hahahaha, alltså jag orkar inte!"

20:09 "Mötte ett led med typ tio bilar. Jag: fan vad många som kör från sjöatorp då! Pappa: bingon är väl slut. Jag: Stackars evald och göran från hovmantorp som missade den! hahahahahaha!"

20:12 "Han skrämmer mig från vettet i körningen! Han drog om en lastbil när det dök upp skyltar om enfiligt och klarade sig precis på håret! Fatta att jag hade hjärtat i halsgropen! Och han var bara helt cool! *dör*"

20:15 "Jag med! Haha, och nu ska han hålla på och retas med mig för det! "400 m kvar, det grejar vi!" fast det gjorde han inte. Hamnade bakom en lastbil från tyskland. Pappa: åh, titta det är ju en såndär sieg heil, achtung kapoff! hahahahahahahahaha, alltså jag orkar seriöst inte!"

20:23 "(y) han slutar inte att reta mig för att jag får panik när han gör omkörningar precis på håret! "AAAH! VI KOMMER INTE HINNA! AAAH!" sen skrattar han och petar på mig. ><"

Vi kom fram i ett stycke. Alice låg och sov som en klubbad säl i baksätet hela resan medan pappa satt och kläckte ur sig saker som "VW Golf är hämnden för två förlorade världskrig, jävla cp bilar!", själv slog det inte slint i huvudet på mig förrän vi var i Ljungby.

"Jag: FAN VAD STORT LJUNGBY SKA VARA DÅ! Känns som att det är större än nybro. Pappa: det ÄR större än nybro!"
och
"Jag: hittar vi till tågstationen så hittar vi ju därifrån. Pappa: ljungby har ingen tågstation, den ligger i Älmhult!"

När vi var framme hos Karina så åt vi tacos, kollade på det som var kvar utav Idol, sedan däckade vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0