Störd tjej..

Jag har haft en förjävlig tisdag.
Eller i alla fall nästan.

Skulle åka buss till skolan för första gången på ett år typ, vilket gick åt helvete.
Bussen kom för det första tjugo minuter för sent, så när jag klev på var det tio
minuter tills min första lektion började, och bussresan tar en halvtimme.

Kom tjugo minuter försent till gympa lektionen, men vi hade HLR träning idag
(hjärt-lungräddning) så det gick ganska bra ändå.
Efter HLR passet var det lunch, och efter det ARL då Henke var så snäll och
släppte oss tidigare.

Erica (som fyllde år idag btw!) och jag gick till Maxi och tog ut pengar, och
jag upptäckte till min förskräckelse att jag bara hade 164 kronor på kortet.
Paniiiiiiiik, vart tog pengarna vägen!? Jag har ju julklappar kvar att köpa!

I alla fall gick vi sedan till Jenny och fikade innan bild & form lektionen började.
Den lektionen flöt på och sedan blev jag faktiskt hämtad av mamma på hemvägen.

Hem, sitta i köket och dricka mjölk och käka pepparkakor innan man bytte om till
ridkläder och åkte till Udden. Fick rida Laban idag igen, och det gick smärtfritt.
Hittade honom ganska snabbt idag och fick till en del bra galoppfattningar så jag är nöjd.

Kom hem, flummade sönder med mamma.
"Det kostar att föda en häst." Sa jag till Alice när hon pratade om pengar.
Mamma hakade på och sade "Det måste göra ont också!"
Jag ryckade "Tänk att få betala för att föda en häst! "Ja, det blir 900 kronor tack!""
Mamma tyckte att det borde ta lång tid att föda en häst.
Jag tyckte att man borde vara sjukskriven från jobbet om man ska kunna föda en häst.
Sedan spårade vi ur fullständigt och garvade medan Alice gav oss frågande blickar
och skakade på huvudet.

Skämde bort mig med ett bad, ansiktsmask och hårinpackning. Det var välbehövligt.
Nu sitter jag och skriver på Psykologiuppsatsen om Depression.. och det är ju kul.
(Hehehehe, min kvällshumor är så kass)
Den ska vara inlämnad imorgon, och jag har typ gjort hälften..?
Och så har vi Mediekommunikationsprov imorgon som jag inte ens har pluggat till.
Detta kommer gå skitbra, verkligen skitbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0