Ridavslutning på Buster!

Ridavslutningen var idag, jag hade Ghost Buster igen vilket var roligt!
Vi har fått in en torrluftsfront som jag aldrig varit med om i Kalmar tidigare,
det var faktiskt ca -20 grader och torrt! Och så var det vindstilla, vilket¨
gör det väldigt behagligt. Inget blir för halt eller så.
Dock gnisslar det om skorna när man går, men det är inget som bekymrar mig.
I alla fall, idag på ridningen hade vi Kadrilj som vi alltid har på avslutningarna.
Buster hade gått passet innan, så han var alldeles lockig av svett.
Och det var så kallt i ridhuset att det var frost på speglarna och alla hästarna
fick frost på känselspröten runt mulen.
Jag frös ganska mycket om knäna och fötterna. Händerna var värst i början,
men sedan när man kom igång var det inga problem.
Kadriljen var rolig. Jag hittade Buster vid flera tillfällen, dock var Jonas
som tar korten frusen och var inte med så länge, så det blev inte så många bilder.
Smällar man får ta.
Nu kommer bildbomben!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0