Lördag, lördag, tjolahopp tjolahej!

Okej, det är ju faktiskt söndag morgon när jag skriver detta men det struntar jag i.
Jag ska berätta om Lördagen i sin helhet. :)
Sov till tio, skulle träffa Sandra och Donna på stan vid halv elva.
Supersnälla mamma körde mig förbi pappas så jag kunde hämta pengar.
Sedan plockade vi upp Donna och körde därefter till stan och mötte upp Sandra.
Vi gick runt överallt typ. Baronen, Kvasten, Åhléns, Dillbergs, Lagerhaus - you name it!
Vid tolv tiden så tog vi en lunch på Cayenne med baugetter av olika slag.
Sandra jävlades också med Donna och knuffade till hennes arm när hon drack, så hon
spillde läsk överallt. Donna hämnades dock med att kladda av sig på Sandra ;)

Köpte mina sista julklappar och nu väntar bara själva inslagandet och lite pyssel med
det som är hemmagjort och liknande. Sedan gick vi en sväng på Partaj
innan vi gick till Baronen och efter det så gick vi till stationen och där skildes våra vägar.

Tack Donna och Sandra för en trevlig dag! :)
När jag kom hem så satte jag mig vid datorn och fixade lite med några julklappar,
så nu är det som sagt bara montering och inslagning som gäller. Känns skönt!
Efter att ha suttit någon timme vid datorn gick jag ned för att ta lite glass (jag svettades
ihjäl inne i mitt kvava lilla rum) och givetvis fastnade jag där nere med Danne.

Vi hade en låååång konversation om ekonomi och ansvar och lite sådana saker, och sedan
slutade det med att vi, klockan halv ett på natten bestämde oss för att göra Lussekatter!
Sagt och gjort, och vi har aldrig gjort Lussekatter förut!
De blev väldigt lyckade, jag har inte smakat, men de såg goda ut.

Efter detta, när allt var klart, var klockan runt två. Då visade jag Danne Spotify och han var
fast direkt. Han satt och sökte på allt han kunde komma på och delade gamla minnen och
milstolpar vilket var väldigt intressant. Väldigt mycket Ebba Grön, Fleetwood Mac,
Simple Minds, Sham 69, Black Sabbath och massa annat!

Jag visade honom även Jay från Idol och mina favorittolkningar, och han tycker ju inte att
Idol är något bra program, men han höll med om att Jay var riktigt duktig, och att de
faktiskt hittat en riktig idol.

Mamma kom nedrultandes för trappan vid halv fyra, vi lyssnade på lite Rally medan
hon tog en värktablett för sin fot och sedan åt två små lussekatter som hon inte klagade på.
Sedan kollade vi på youtube klipp och lyssnade på mer musik, sedan gick vi och lade oss.
Nu ska jag sova innan jag tvärdäckar på tangentbordet.
Ni får bilder från hur det såg ut hos pappa förra veckan ;)
Pussåkram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0