Karina - Lördag

Helgens update!
Gick upp halv tio, sist som vanligt.
Åt frukost, och sedan började jobbet!

Vi åkte först och främst till Karinas föräldrar och fikade och sedan hämtade
vi Karinas hästtransport som de fyllt med ved till henne.
Problemet var ju bara då att plogbilen hade skottat upp en snövall på cirka
en meter som man inte tog sig igenom med bil.
Men pappa har ju Subban, och Subban är stooooooor.
Dessutom har den i och urtagbar fyrhjulsdrift.
Och bara för att visa oss andra hur enkelt det var så lade han helt enkelt
bara i backen och backade igenom den där jävla snövallen.
Efter det hakade han på släpet och drog ut det. Sådär. Baggis.

På väg hem från Karinas föräldrar så såg vi två unga älgar ståendes i skogen
sådär precis utanför samhället. Synd att jag bara hade det korta objektivet,
jag kunde inte få dem på bild för det. Bajs.

Hemma hos Karina så började vi städa ur logen, slängde upp alla brädor
på loftet (jag fick vara där uppe och ta emot allting), sopade ut all den gamla
halmen och plockade i ordning. Lastade in alla spånbalar och hängde upp täcken.
Flyttade ett skåp och skruvade upp en sadelhängare och en spik där en gammal
sele fick hänga.

Vid fem gick vi in och Karina lagade god pasta och köttfärssås.
Efter det tittade vi på tv och jag tog fram min instruktionsbok till kameran för
att se om jag kunde lära mig något nytt, vilket jag gjorde! :D
Så jag gick runt och lekte lite.

Kollade efter det på filmen Shooter på tv4, bra film.
Saknade pappas surroundljud där faktiskt.
Somnade runt tolvslaget.

Nu: bildbomb från dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0