Heldag med Elin och Paddan!

Heeeela dagen har spenderats i bil i stort sett.
Inga bilder, men jag berättar lite kort.

Först på morgonen skulle mamma köra ut mig till Udden
och då gick det inte att öppna dörrarna, så jag fick klättra
in genom skuffen och starta bilen. Dörrarna gick fortfarande
inte att öppna även om bilen var varmkörd.
Mamma klättrade också in och så åkte vi ändå.
När vi kom till Udden så kröp jag ut genom fönstret.
Precis när jag klev ut så stängde mamma av bilen, tog ur
nyckeln och låste & låste upp bilen, och voilá, bildörrarna funkade!

Kom ner till privatstallet och fick göra i ordning Paddan, inga problem.
Lastade och vid halv tio var vi iväg mot Mantorp.
Framme i Mantorp var klockan 14, och vi tog in Paddan till Åsa.
Böjprov på alla fyra benen, och sedan friskförklarades han.
En halvtimme senare hade vi lastat Paddan och hunnit springa
en runda på Travshopen, och sedan börjat köra hemåt igen.

Körde lite fel, men det löste sig.
Vi stannade och åt i Ringarum innan vi körde vidare.
Bensinen tog nästan slut, men det löste sig.
Bilen krånglade, men den höll hela vägen till och från Mantorp.
(Även om det inte gick snabbare än max 90 km/h)
Körde med nervevade rutor och lyssnade på Schlager och Celine Dión.

Hemma på Udden igen vid 21-tiden, blev hämtad av mamma.
Hem, dricka mjölk. Avlida vid datorn.
Bussen går 8:07 imorgon bitti till skolan.
Jag måste duscha nu.
Pusshejs på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0