Freeeedag, härliga fredag!

© Louise Jonasson
Fredag idag, och det är så härligt!
Gick upp i ottan idag som vanligt för att hinna med bussen (som vi faktiskt började
åka med i .. tisdags!) Kom till Ugglan, hittade mer fakta till julsändningen och
provade att göra våran sändning på låtsas två gånger, vilket gick väldigt bra!
Till skolans huvudbyggnad, äta, chilla lite vid en dator och sedan ha fotolektion!
Dagens uppgift var att fånga julstämningen på Kagg, vilket inte var det lättaste.
Man skulle ta en del bilder och sedan ta fem av de bästa och redigera och lägga
på sin R enhet så att Ingela (våran medierektor) kunde välja vilka bilder som skulle
användas till kaggs hemsidas bildkollade. (tror jag att det var)

Jag gjorde som alla andra och tog kort vid cafeterian där julpyntandet var i full gång,
men jag ville göra något annat och bad därför Donna att komma ut och vara lite foto-
modell, vilket hon snällt ställde upp på. (se bilden)

Fick en hel del fina bilder på Donna, och sedan några på julkulor och liknande.
Efter att vi tagit bilderna så hade vi en liten information om en hemsida som Lasse
tyckte att vi skulle börja följa, för man fick mycket tips och info om fotografering där.

Efter det blev vi släppta typ en timme och tjugo minuter för tidigt, och jag skulle gå
till bussen, och på väg dit lyckades jag halka och slå dit nåt så in i helvete.
Det gick hål på mina byxor, så jag blev lite ledsen. Och så fick jag ont i knät och
vänstra armbågen. Jag tappade min mobil så att vibrationssignalen lade av också.
Tur att ingen såg mig, mer än bilisten som jag trodde skulle köra om mig, men
inte gjorde det. Hade det inte varit för honom hade jag kanske inte slagit dit.

Åkte bussen den där dryga halvtimmen. Haltade hela vägen hem, och sedan när
jag kom hem och inspekterade knät upptäckte jag att det hade gått hål, så det var
blod på byxorna och ett fint litet jack mitt på knät. Inget stort som tur var.
Satte dit ett litet plåster och allt kändes genast bättre.

Nu har jag ätit muffins och druckit mjölk också, så nu känner jag mig lite gladare.
Men mitt knä kommer vara ganska lila imorgon kan jag tänka mig.

Ikväll är Idolfinalen, och jag tycker att båda är bra, men jag hoppas lite mer på Jay
än på Minnah, fast som sagt, båda är riktigt bra!

Nu ska jag .. spela The Sims.. tror jag ^_^

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0