Horoskop!

Sjukt länge sedan jag skrev här.. igen..
Men jag kan ju säga att idag började skolan, schemat är ganska jobbigt, men det är ändå skönt att ha något att göra. Få lite rutin i livet igen.
Men det jag egentligen skulle skriva om var min horoskopsbok!
Jag fick den av Sandra i födelsedagspresent för två år sedan.
Hon köpte den i Dillbergs bokhandel i Kalmar.

åp9o8ik6uwj4aesrdfy

Det som är helt otroligt med denna bok är att det står överst "talar om vem du är" - och det som är helt galet är att denna bok beskrivit mig! Helt sjukt!

Bara man slog upp sidan 19, "vem är fiskarna" och jag dog nästan.
Datum: Ca 19-20 Mars (20 är jag född)
Plats i Zodiaken: Tolfte och sista tecknet i zodiaken.
Planet: Neptunus
Element: Vatten (jag älskar vatten. eller ja, liksom havet och så.)
Kvalitet: Rörlig (alltså att jag är väldigt flexibel när det gäller planering etc)
Passar bäst ihop med: Kräftan och Skorpionen
Goda Egenskaper: Omtänksam, god lyssnare, kärleksfull, livlig fanstasi (det är så folk beskriver mig!)
Dåliga egenskaper: Kluven, passiv, krävande, bekräftelsebehov (stämmer galet bra!)
Intressen: Andlighet, romantik, hemmet, konst (Älskar program som "Det okända", "hemsökta hus" etc, är en riktig romantiker, väldigt hemkär, älskar att inreda och konst är det jag alltid hållt på med i olika former ända sedan dagis!)
Favoritfärg: Blå, Grön (JA!) 

Stycken ur boken:

"Fiskarna är det sista tecknet i Zodiaken och hämtar drag av alla tecken. Därför är motsägelsen ett av deras främsta karaktärsdrag. Fiskarna är det mest svävande tecknet och känslostyrda tecknet och det är här man hittar de flesta sökarna."

"Fiskarna är ett vattentecken och är mycket känsliga, sensitiva, romantiska och intuitiva. De står alltid på de svagas sida. De har mycket fantasi och kreativitet och kan skapa luftslott som de upplever som trevligare än verkligheten. Den livliga fantasin kan också användas till att de skrämmer upp sig själva så att de i förväg upplever hemska scenarion som aldrig kommer inträffa."

"Fiskarnas starka känslighet gör dem empatiska. Det är lätt för dem att känna in andras situation pch problem och de är oftast goda lyssnare, som behöver känna att de finns till för andra för att livet ska kännas meningsfullt."

"Ofta har Fiskarna iögonfallande skodon, och står med fötterna i kors som en fiskstjärt, för att försöka få ordning på sin inre kluvenhet. Fiskarnas svåra kluvenhet gör lätt deras känsla onödigt låg."

"Fiskarna har en sällsynt charm och begåvning."

"Fiskarna har nytta av sin anpasslighet även när det gäller boendet. Hon kan bo i både storstaden och på landsbygden, det viktiga är att hon har en egen vrå. Allra helst vill de bo nära vattnet, helst vid kusten."

"I kärlekslivet blir Fiskarnas karaktärsdrag tydliga. Fiskarna blir lätt förälskad, för att inte säga kär i kärleken"

"Längtan efter kärlek uppfylls sällan. Eftersom livet är mycket trevligare i fantasins värld blir Fiskarnas partner ofta satt på piedestal och det kan ingen leva upp till. Fiskarna blir snabbt förälskade och snabbt besvikna."

"Deras kluvenhet gör det svårt att skapa hållbara förhållanden; kombinationen av självständig och extremt känslig förvirrar, Fiskarna upplevs ofta som oförutsägbara."

"När en partner gör Fisken besviken blir han djupt sårad och stänger in sig själv och blir svår att nå."

"De är inte själva drivande i romanser men låter sig gärna svepas med och förföras. Oftast faller Fiskarna för driftiga och livliga människor som skapar tempo och ger beskydd, och tar initiativ. "

"Fiskkvinnan är urbilden av en romantiker. Hon samlar på artefakter som blommor och kärleksbrev och ser dem som bevis på kärlek. Fiskkvinnans partner måste förstå hennes behov av romantik och erotik."

"Fiskkvinnor blomstrar i fasta förhållanden. Det gör dem mer självsäkra och beslutsamma, även om de inte bidrar med så mycket utan mest hämtar kraft från sin partner.

"Varje natt ska vara ett äventyr, rutin är en kärleksdödare."

Om ni hittar denna bok om ert eget stjärntecken, tveka inte, KÖP DEN!
50 kronor kostar den, och har ni lika mycket tur som jag så kommer den att berätta din livsstil lika bra som den berättar min.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0